Velkommen til din nye interaktive assistent.
Log ind ved at klikke på Log ind allernederst på siden og brug det brugernavn og den kode du netop har oprettet.
Sæt elementer ind med de orange pile til højre. Det er særlig Tekst->tekst og Input->input du skal bruge.
Sæt undermenupunkter ind med den orange pil til venstre.
Lær at lave interaktive assistenter her.
Slet denne tekst... ved at sætte musen over den mens du er logget ind. Klik på blyanten der kommer frem, og vælg slet.
Er der en Berlinmur mellem skole (ø) og fritid (v), når vi tænker på børns/unges brug af medier de to steder?
Hvordan påtager institutionerne sig (med)ansvaret for opdragelse og uddannelse i brug af digitale medier?
Fra UCC magasin 5. oktober 2011:
Børn har stor medieteknisk erfaring fra deres fritid (selv meget små børn), de ved godt, hvordan tingene virker, men de har brug for at udvikle deres medieforståelse ( at forstå hvilke muligheder der er fx i et digitalkamera. Endvidere handler det om at lære, hvordan man agerer i et samfund, der er fyldt med medier. Her har de brug for de voksne, og her mangler mange voksne kompetencer. Endvidere halter det med udstyr til at udvikle den digitale kultur.
Hvilke materielle barrierer ser vi?
Hvilke medier har vi i de enkelte instituioner?
Hvilke medier kunne vi drømme om?
Hvilke af disse medier er relevante her og nu?
Hvordan kunne vi selv skabe mulighed for at anskaffe os noget af det ønskede og relevante?
Omprioritering - hvordan?
Søge fonde - hvilke?
Hvilke uddannelsesmæssige barierer ser vi?
IT-vejledere
Hvilke uddannelser/nyere kurser inden for området har vore it-vejledere?
Hvilke kompetencer har vore it-vejledere brug for?
Hvordan er deres teknikse uddannelse/kompetence?
Hvordan er deres pædagogiske medie-uddannelse/-kompetence?
Hvilke "fyrtårn" har vi i kommunen på det pædagogiske medieområde?
Hvilke holdningsmæssige barierer ser vi?
Hvilke uddannelsesmæssige barierer ser vi?
Øvrige pædagogiske medarbejdere
Hvilke uddannelser/nyere kurser inden for området har vore medarbejdere?
Hvilke kompetencer har de brug for?
Hvordan er deres teknikse uddannelse/kompetence?
Hvordan er deres pædagogiske medie-uddannelse/-kompetence?
Hvilke "fyrtårn" har vi blandt de øvrige medarbejdere på det pædagogiske medieområde?
Hvilke holdningsmæssige barierer ser vi?
Hvordan slipper vi for en stund tanken om begrænsede midler for at drømme nye tiltag?
Redigeret af Karin Birgit Pedersen Webmaster: Jeppe Bundsgaard Sidst opdateret: 20-08-2016 Denne sides adresse: www.it-didaktik.dk/ia/interaktiveassistenter/digitalkulturoglaeringidagtilbudogskoler__institutioner_/ index.php |