Artikler
Her på siden lægger vi løbende links op til artikler vi skriver rundt omkring på nettet. Se også vores hjemmesider www.kuehn.dk/lisbet og www.jeppe.bundsgaard.net.
Foredrag om faglig læsning (Power Point-præsentation)
Publiceret: 05-09-2009
Af Jeppe Bundsgaard
Slides til foredrag holdt på konferencen Læs på Mellemtrinnet, DGI-byen 4. september 2009.
Faglig læsning på skærmen (Power Point-præsentation)
Publiceret: 25-08-2009
Af Jeppe Bundsgaard & Lisbet Kühn
Dagskursus om faglig læsning holdt i Roskilde 25. august 2009.
Søgning og læsning på skærm (Power Point-præsentation)
Publiceret: 05-08-2009
Af Jeppe Bundsgaard & Lisbet Kühn
Slides til foredrag holdt for mellemtrinslærere i Greve Kommune 6. august 2009.
Interaktive assistenter
Publiceret: 04-02-2009
Af Jeppe Bundsgaard
Interaktive assistenter er internetprogrammer, som gør det muligt for elever at lære fagligt baserede metoder og tilegne sig viden, netop når de har brug for det. Interaktive assistenter går ud fra, at eleverne har brug for at udføre en fagligt udfordrende opgave, de hjælper eleverne igennem de delopgaver, de skal udføre, ved at stille spørgsmål og anvende svarene i de følgende spørgsmål, og de stiller den viden til rådighed, som er nødvendig, for at eleverne kan udføre opgaven.
Søgning er læsning (Power Point-præsentation)
Publiceret: 22-01-2009
Af Jeppe Bundsgaard & Lisbet Kühn
Powerpoint-slides fra foredrag ved Når koden er knækket 22. januar 2009.
At læse og skrive med it
Publiceret: 03-07-2008
Af Jeppe Bundsgaard & Lisbet Kühn
Om udfordringerne ved at læse og skrive med it i skolens yngste klasser. Udgivet i MikroVærkstedets magasin It og læring nr. 4, november 2007.
Hjemmesider er dynamit for skrivelysten
Publiceret: 03-07-2008
Af Jeppe Bundsgaard & Lisbet Kühn
Om hvordan brug af hjemmesider til at komme i kontakt med den omgivende verden kan gøre undervisningen relevant og vedkommende for eleverne. Artikel i MikroVærkstedets magasin It og læring nr. 1, marts 2008.
PracSIP at bygge praksisfællesskaber i skolen
Publiceret: 03-07-2008
Af Jeppe Bundsgaard
Praksisfællesskaber lærer eleverne at agere inden for bestemte rammer, tænke pluralistisk og at udvikle en række nyttige kompetencer. En Praksis-Stilladserende Interaktiv Platform (PracSIP) understøtter udviklingen af sådanne praksisfællesskaber i skolen.
|